.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
جهت اطلاع جمهوری اسلامی روز دوشنبه

*** از مكه مكرمه خبر مي رسد اعتراضات علماي وهابي به برگزاري كنفرانس بين المللي گفتگوي اسلامي كه مقدمه گفتگوي اديان توسط ملك عبدالله بود موجب بركناري عبدالرحمن بن عبدالعزيز آل سديس امام جماعت مسجدالحرام شده و « شيخ عادل كلباني » به جاي وي منصوب شده است . در جريان برگزاري كنفرانس مكه شيخ سديس حاضر نشد نماز جمعه 17 خرداد كه آخرين روز برگزاري كنفرانس بود را امامت كند و شيخ صالح آل طالب امام جمعه موقت مسجدالحرام به جاي او امامت كرد كه البته وي نيز هيچ اشاره اي به برگزاري كنفرانس نكرد. امام جديد مسجدالحرام تاكنون امام جماعت مسجدي در منطقه « ام حمام » در حومه مكه بود.

*** روزنامه ايتاليايي كوريره دلاسرا مدعي شد ديك چني معاون رئيس جمهور آمريكا قرار است در سفر به رم به طور محرمانه با فرستادگان جمهوري اسلامي ايران ديدار كند. به گزارش « الف » اين روزنامه ايتاليايي در شماره روز شنبه خود در گزارشي با عنوان ديدارهاي مخفي چني در ايتاليا مدعي شد : معاون رئيس جمهور امريكا در يكي از شهرهاي ايتاليا احتمالا با فرستادگان جمهوري اسلامي ايران ديدار خواهد كرد. كوريره دلاسرا مدعي شد : برخي منابع امريكايي معتقدند تغيير لحن كاخ سفيد و ديگر مقامات امريكايي در دو هفته اخير در قبال ايران را بايد زمينه سازي براي ديدار محرمانه با فرستادگان جمهوري اسلامي ايران تلقي كرد. ديك چني در سي و چهارمين كنفرانس چرنوبيو كه همه ساله براي بررسي سياست هاي جهاني با شركت شخصيت هاي طراز اول جهان در بخش سياست و اقتصاد برگزار مي شود درباره رهبري آينده جهان صحبت خواهد كرد. معاون رئيس جمهور آمريكا دوشنبه با رئيس جمهور ايتاليا و سه شنبه با نخست وزير اين كشور ملاقات خواهد كرد. كوريره دلاسرا با اشاره به اين مطلب كه ديك چني يكشنبه رسما هيچ گونه برنامه اي در ايتاليا ندارد مي نويسد : احتمالا در اين روز ملاقات با فرستادگان جمهوري اسلامي ايران برنامه ريزي شده است . به ادعاي اين روزنامه ايتاليايي انتخاب ايتاليا براي اين چنين ديداري اتفاقي نيست زيرا دولت كنوني ايتاليا يكي از نزديكترين متحدان كاخ سفيد است و همزمان مهمترين شريك اقتصادي ايران در اتحاديه اروپا نيز به حساب مي آيد. هنوز مسئولان وزارت امورخارجه كشورمان در اين زمينه اظهارنظري نكرده اند.

*** دكتر علي مطهري نماينده مجلس نسبت به شكل گيري شبه فرقان هشدار داد. به گزارش جهان وي در نامه اي به رئيس جمهور از او خواست هرچه زودتر موضع خود را نسبت به اظهارات اسفنديار رحيم مشايي رئيس سازمان ميراث فرهنگي صنايع دستي و گردشگري روشن كند. نماينده تهران خطاب به احمدي نژاد افزوده است : گذشته از ادعاي سخيف وي مبني بر دوستي مردم ايران و مردم اسرائيل آيا جناب عالي قبول داريد كه « دوره آن كسي بخواهد دين را بر دنيا حاكم كند گذشته است . هر منطقي كه به خط كشي بين انسان ها بينجامد منطقي است كه در دنيا خريدار ندارد » در اين صورت تكليف دستور تولي و تبري و ولا مثبت با مسلم و ولا منفي با كافر و اينكه مسلمين يك پيكره را تشكيل مي دهند و غير مسلمان پيكر ديگر را و روابط اعضاي پيكر اسلامي با يكديگر و روابط آنها با اعضاي پيكر غيراسلامي يكسان نيست و هر عملي كه موجب تقويت پيكر غيراسلامي مي شود حرام است . آري تكليف اينها چه مي شود نماينده تهران با طرح اين پرسش كه آيا آقاي مشايي دين جديدي آورده و قائل به صلح كل شده يا از پلوراليسم ديني و كثرت پذيري در دين سخن مي گويد مي افزايد : آيا وي انسان گرا شده و مانند آگوست كنت ملاك انسانيت را مشخصات زيست شناسي مي داند و براي ايمان و فكر و عقل و اراده و آنچه انسان را از حيوان متمايز مي كند ارزش قائل نيست آيا گروهي شبيه گروه فرقان درحال تكوين است كه اعتقادي به مفسران رسمي دين نداشت و معتقد بود كه هر كسي مي تواند اسلام شناس باشد و دين را تفسير كند فرزند شهيد مطهري در نامه خود با بيان اينكه گروه هايي مانند فرقان و مجاهدين خلق از همين نقطه منحرف شدند كه خود را در شناخت دين خودكفا و بي نياز از علماي رباني و اسلام شناسان حقيقي پنداشتند مي افزايد : وجود اين تفكر در دولت نهم خطري است كه كيان جمهوري اسلامي را تهديد مي كند.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.065 seconds.